петък, 3 април 2020 г.

ДВА ПЛЕШАКА , ДВА .... (ЧАСТ ВТОРА)



Бойко Борисов , 04 февруари 2020

"Зa мeн Рaдeв нe e прeзидeнт... кaтo oбeдинитeл. Oщe дeкeмври кaзaх, тoй гoвoри тoвa, кoeтo БCП и ДПC гoвoрят. Нe мe интeрecувa кaквo e кaзaл. 70 гoдини нeгoвaтa пaртия eдин вoдoпрoвoд нe e cмeнилa ......Нe ми влияe (бeл. рeд. cвaлянeтo нa прeзидeнтcкoтo дoвeриe oт прaвитeлcтвoтo). Хaбитe ми eнeргиятa......Aз oщe дeкeмври cъм cвaлил дoвeриeтo cи към нeгo . Тoвa e oфициaлнoтo ми изявлeниe. Нямaмe прeceчни тoчкa c "Дoндукoв" 2."

Бойко Борисов , 18 февруари 2020

„Вече се заклех във внуците си, че не съм подслушвал Радев. Нито съм знаел и ако такова нещо беше дошло при мен, щях да го спра. Та, не си ли спомняте, че мен ме подслушваха в тоалетната и аз мълчах. Тарикат мъж не писка! И не е подслушван Радев, а шефа на ВВС. Сега искат да се изкарат жертви и че Борисов им е виновен.“

Бойко Борисов , 20 февруари 2020
„Аз съвети на никого не давам. Когато цялото общество ни гледа, трябва да се държим добре. Изкарването на хора и освиркването е една много погрешна политика. Какво им пречи законно избран кмет на София? Мислите ли, че и ние нямаме възможност да извадим 100 души да го освиркват? Трябва да внимава с кои се сдружава. Това не помага на стабилността. Той е обединител на нацията. Не му давам оценка. Аз когато сгреша - се извинявам. Това поведение не помага на стабилността, инвеститорите и целите, които си поставяме. Не съм завършил университет за държание, човек може и да сгреши, така че човек се извинява, ако сгреши.“

Бойко Борисов , 21 февруари 2020

„За стотен път казвам, че нито имам къща, нито имам имоти в Барселона. Ходил съм там като кмет преди 15 години в Барселона... Към този момент никоя служба не ме е потърсила, за да ме запита дали това е вярно. Отнасям се с разбиране към всички тези сигнали на моя съсед по месторабота. Към неговото шествие .“

Румен Радев , 25 февруари 2020

"Нормално е в такива случаи да има повече емоции, но те не са най-добрият съветник. Аз напълно разбирам притесненията на министър-председателя, защото този тежък случай засяга не само лично него. Той засяга и България - и във вътрешен, и в международен план. Но не аз трябва да отговарям на тези въпроси, защото нямам никакво отношение към действията на прокуратура, на полиция, още по-малко на друга държава".

Румен Радев налага вето заради част от Закона за извънредното положение.

„ Кредитът на доверие, който управляващите получиха, трябва да се използва рационално, а не да е прелюдия към безконтролно упражняване на властта, обясни държавният глава.
Липсата на кадри и дефицити в организацията се компенсират с крайно рестриктивни мерки, които засилват напрежението и самата криза, смята той.
Законът атакува и последните остатъци от свободата на словото.“

Бойко Борисов към президента Радев, след ветото върху части от закона за извънредното положение.

 „ Не си пожелавай властта, че може да ти я дам! ... Неочаквано е за мен това, което се случва. Провел съм две срещи с президента Румен Радев, чувам се редовно с него. Кое налагаше днес да ме нападне в гърба така?
Всеки ден аз му се обаждам, днес той се обади да каже двата мотива, заради които връща закона. Разбира се той усложливо забрави да каже, че това е по предложение на БСП
Никой друг в цял свят не направи това, което направи Радев. Да си свиква консултативни съвети. Аз няма да отида. Какво точно ще реши на този съвет? Записано е в Конституцията, че мога да пратя заместник и така ще направя“.

Радев с остра критика .

„ Всяка година се харчат милиарди от т. нар. излишък без никакви правила. Кризата обаче показа, че хазната е празна. Десет години ни говорят и ни убеждават, че имало резерв . Този път обаче трябва да сме много внимателни и парите да се харчат при строг обществен контрол, за да не стане така, че парите да потънат, както е ставало досега .
От моя страна няма конфронтация и няма прекратяване на диалога. Ветото (върху Закона за извънредните мерки -.б.р), което наложих, коригира опасни разпоредби в Закона, които даже ГЕРБ осъзнаха и приеха. Време е и министър - председателят да се смири и да приеме истината, както го направиха и собствените му депутати. Сега не е време за сърдити пози и за емоционални вълнения. „

Радев за извънредното положение

„ Мизерията не е спасение от вируса, нужна е убедителна и достоверна информация и всеобхватни данни за резултатите, особено при искане за удължаване на извънредното положение с месец.
Без съмнение пандемията иска решителни мерки, но управляващите трябва да преосмислят социалната изолация в разумен срок . Нужен е гъвкав подход . Извънредните ограничения забавят ръста на заболеваемостта, но довеждат до обществена парализа и отключват безпрецедентна социална и икономическа криза.
Считам обаче, че правителството дължи на обществото убедителна информация за ефекта от извънредното положение през първия месец на неговото прилагане. Управленските решения следва да се вземат на базата на достоверни и всеобхватни данни."

Бойко Борисов отговори на критиките на президента Румен Радев

„ Аз сутринта му се обадих, да му изкажа съболезнования, в чисто човешки план. Просто се чудя... в ден, в който баща ти е умрял, да говориш нелепици. И аз няма да го направя. Просто приемам, че всички тези нелепици, които е казал, защото цял свят е направил като нас, ЕК прие варианта 60/40, стотици фирми вече са се записали. Можем много да говорим, но в такъв тежък за него ден, аз не бих си го позволил. Нямам такъв морал".
"А иначе бих казал за мерките - един родител, който си обича децата, когато трябва да го заведе на ваксина или когато трябва да го заведе на зъболекар, детето плаче, дърпа се, страх го е, но истинският родител знае, че само това може да му спаси живота за в бъдеще и то да е здраво. И колкото и на майката, и на бащата да им е криво, че това дете страда, те го завеждат и правят тези манипулации. Това мога да кажа".
"Толкова и нас ни боли. Но ето, ако президентът счита, че извънредното положение е ненжуно в цял свят, да му наложи вето. Аз ще извадя ГЕРБ от залата. Да оставим народа без извънредно положение, да го уморим. Буквално - това е предложил днес той. Като някоя дърта свекърва, ама от тези злобните, само ходи и върви след нас. Ние обикаляме България, за да възстановим производсвото, да дадем бизнес, да им дадем поръчки, хляб да ядат. И някой излезе, дали му там листчето, каже пет приказки и се прибере",


Няма коментари:

Публикуване на коментар