сряда, 6 април 2016 г.

ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИЯТ СЛУГИНАЖ 8



Добри пари са взели и медиите на Делян Пеевски, Красимир Узунов, ТИМ и Красен Кралев .
04.07.2013
Медийните групи около бТВ, Нова телевизия, Дарик радио и фирмите, представлявани от съпругата на лидера на БСП Сергей Станишев – Моника Йосифова, са усвоили не по-малко от 1/3 от всички пари по договори за популяризиране на европейските програми по времето на тройната коалиция и кабинета "Борисов".
Сериозен дял е отишъл и за телевизиите, контролирани от злополучно назначения за шеф на ДАНС депутат от ДПС Делян Пеевски и от икономическата групировка ТИМ, както и за радио веригата "Фокус", собственост на бившия военен контраразузнавач Красимир Узунов.
Това показва подробна справка за сключените договори за информационна дейност по всички европрограми, по които на медии, рекламни агенции и други фирми са изплатени над 66 млн. лева от 2007 г. до 22 май 2013 г. Документът бе качен на сайтовете на правителството и единния информационен портал за структурните фондове в ЕС.
Проверка във фирмените регистри на Мediapool, която не претендира за пълна изчерпателност (заради доста сложните фирмени обвързаности между големите играчи на медийния и рекламния пазар), показва, че компанията "бТВ медиа груп" е получила директно и индиректно не по-малко от 6.8 млн. лева. "Нова броудкастинг груп" и нейната Нова телевизия са припечелили поне 4.6 млн. лева, следвани от "Дарик радио" АД на Радосвет Радев с най-малко 4.1 млн. лева.
Различни фирми и консорциуми, представлявани от пиар експерта и съпруга на Станишев – Моника Йосифова, са заработили над 3 млн. лева, телевизиите ТВ7 и ББТ, свързвани с Пеевски и банкера Цветан Василев – близо 2 млн. лева, радио групата "Фокус" на Узунов – около 1.6 млн. лева, а "България он ер", контролирана от ТИМ – над 800 000 лева.
Около 900 000 лева са отишли и за телевизия "Европа", която до неотдавна бе собственост на брата на президента Петър Стоянов – Емил Стоянов. Той бе и евродепутат от ГЕРБ, но миналата година подаде оставка.
Финансиране по 15 договора на бТВ
"бТВ медиа груп", директно или чрез фирми, свързани с нейния съсобственик и консултант Красимир Гергов, е успяла да получи финансиране по 15 договора, най-много от които по "Програма за развитие на селските райони" и ОП "Околна среда". Компанията е усвоявала евросредства чрез множеството си едноименни телевизионни и радио канали, както и чрез "Фокс интернешънъл ченълс България" на стойност около 5 млн. лева.
Освен това фирмата "Радиокомпания Си.Джей", собственост на бТВ, е сключила три договора за популяризиране на различни програми, по които е получила общо 855 713 лева. "Медия дайрекшън" ЕООД пък е спечелило поръчка за 996 000 лева по ОП "Транспорт", за да осигури "информационни материали в печатни издания". Дружеството е собственост на София Пенева, която паралелно участва и в управлението на сдружение "Българска асоциация на комуникационните агенции" заедно с Красимир Гергов.
"Нова броудкастинг груп" и нейната "Нова телевизия" са осезаемо зад бТВ с припечелени поне 4.62 млн. лева. Най-голямата единична поръчка на Нова телевизия е за 1.08 милиона лева по ОП "Развитие на човешките ресурси". Медията е получила от земеделското министерство общо 2.22 милиона лева на множество траншове по "Програма за развитие на селските райони".
"Дарик" е безспорен лидер при информирането на гражданите за европейските програми от радиоефира. Срещу 4.1 млн. лева медията е предоставяла програмно време, правила е предавания и е излъчвала клипове за всяка една от оперативните програми. За сравнение "Радио ФМ плюс", които имат доста по-малка аудитория, но са стабилно представени при разпределянето на пари за информиране, са взели поне 661 000 лева.
 Фирми на Моника Йосифова – крупни бенефициенти и при ГЕРБ
 От данните, обявени от правителствената информационна служба, става ясно, че съпругата на лидера на БСП Сергей Станишев не е имала проблем при работата си с държавната администрация, както при тройната коалиция, така и по време на управлението на ГЕРБ.
Представлявани от нея консорциуми са прибрали най-значителните суми за провеждане на информационни кампании по оперативните програми "Техническа помощ" и "Административен капацитет" до 2013 година.
Нейният "Консорциум за диалог с администрацията" е спечелил 1.079 млн. лева за информационната кампания по ОПАК. Още повече е взел "Консорциум прозрачност за еврофондовете" - 1.4 милиона лева за информационна кампанията по програма "Техническа помощ".
Отделно фирмата й "Актив груп" в консорциум с "БИК-Калини" и "Ламбаджиев груп" е спечелила поръчка за половин милион лева за изработка на информационни материали по програма "Околна среда". "Актив груп" има и три единични поръчки по тази програма, с което сумата за фирмите и консорциумите, свързани на Йосифова набъбва до 3.074 милиона лева.
Известните със стриктното отразяване на всяка власт медии на бившия военен контраразузнавач Красимир Узунов, собственик на "Фокус Нунти" ООД, са заработили най-малко 1.6 милиона лева по общо 14 договора. Най-много от тях са сключени по "Програма за развитие на селските райони", "Конкурентоспособност" и "Регионално развитие".
Впечатление прави, че радио "Фокус" е взело 116 813 лева за "излъчване на 52 специализирани радио рубрики" с продължителност до 10 минути в предаването "Фокус – Добър ден!" между 10.00 и 14.00 часа, както и 144 000 лева за абсолютно същото, но в друг времеви интервал, който обаче попада в първия – между 13.00 и 14.00 часа.
Свързваните с Пеевски и КТБ - ТВ7 и ББТ (вече Нюз7 – бел.ред.), които са известни с честата смяна на подчертано сервилното си отношение към управляващите, пък са заработили най-малко 1.8 милиона лева. Както и при другите медийни групировки, най-много договори са сключени по "Програма за развитие на селските райони".
Телевизията на икономическата групировка ТИМ "България он ер" е много назад от останалите, но в случая трябва да се отчете и доста по-малката аудитория на медията. Бизнестелевизията е получила общо 812 760 лева за помощта, която е оказала при информирането на българите за европейските програми. Отделно рекламната фирма "Бранд ню айдиъс", която е собственост на "България он ер", е взела други 322 000 лева.
Мартин Батков взима над 2.3 млн., БНТ и БНР – по-малко от фирми с капитал 5000 лв.
С добра успеваемост се е отчел и братът на собственика на футболния "Левски" и в. "Стандарт Тодор Батков – Мартин Батков. Неговата "Грейн Адвертайзин" ЕООД е спечелила два проекта за по 671 925 лева. Притежаваната от фирмата "Грейн Мастър" пък е получила 938 252 лева по "Програма за селските райони".
Българската национална телевизия (БНТ) е продала програмно време за излъчване на клипове и е създала специализирани рубрики за 2.034 млн. лв. по почти всички оперативни програми. За същите дейности Българското национално радио (БНР) е изкарало 1 681 707 лв.
Със значителен брой договори на по-малки и по-внушителни суми се отличава "Компания за международни конгреси", която от организиране на семинари, информационни дни, провеждане на комитети по наблюдението на оперативната програма за регионално развитие и програмата за развитие на селските райони, както и за годишни конференции е взела 1 736 954 лв. От тази сума 1.013 млн. лв. са дошли накуп от ПРСР за кампания за информираност и публичност. "Компания за международни конгреси" има капитал от 5 хил. лв. и е притежавана от Здравка Илиева Димитрова и Румяна Божидарова Кънева.
Друга фирма с 5 хил лв. уставен капитал на Розалина Атанасова Николова - "Меркурий 97" ЕООД е изкарала нелошата сума от 2.266 млн. лв. за информационни кампании, конференции, както и популяризиране на програмата за селските райони на занаятчийско изложение в Орешак.
Бизнесменът Красен Кралев с над 3 млн. лв. от европарите
 
Познатият като представител на партия "Новото време" Красен Кралев чрез свои фирми също е взел добри пари. Чрез "Сън аут ъф хоум медия" е получил три поръчки с идентични суми за общо 650 хил. лв, които са отишли за поръчка и изработване за билбордове по програмата за регионално развитие във Варна, Бургас, Русе.
Същата фирма е взела други 561 598 лв. по "Регионално развитие" за външна реклама на информационната кампания. Чрез "Маг Адвартайзинг" Кралев е взел 290 хил. лв. за изработка на информационни и рекламни материали по програма "Конкурентноспособност". По програма "Околна среда" обаче заедно с "Международни прояви" ООД, "БИК-Калини" и "Алфа Промо Тийм" са си разделили почти 1.984 млн. лв. за информационна кампания.
"Международни прояви" ООД, в което съдружници са десетина акционери, сред които и управителите Цветана Панкова и Боряна Коева, е изкарало отделно почти 792 хил. лв. "БИК-Калини" на Антоанета Пеева Желязкова освен в обединението с Кралев е играла с "Актив груп" на Моника Йосифова и с "Ламбарджиев Стандарт" за 520 хил. лв. за рекламно информационни материали по "Околна среда" и други 244 860 лв. пак по същата програма за информационни събития.
Макар и само с един договор от Програмата за развитие на селските райони, плевенската фирма "ЕА" АД е изкарала 840 хил. лв., с които е изработила, отпечатала и превела информационни материали за фермерите.
"Зенит адвертайзинг енд комюникейшънс" АД, управлявано от Добромир Дочев, който управлява и сдружение "Камара за визуална комуникация и защита на околната среда" заедно с Красен Кралев, е заработило 540 хил. лв. по "Регионално развитие" за организиране на "медия шоп". Свързаните помежду си "Консорциум за прозрачност и информация", Консорциум "Евроинфо" и "Златен век", са изкарали общо 1 335 640 лв.
 
Ню Йорк таймс": Олигарси контролират медиите в България
27.11.2014
 
Олигарси и инвестиционни компании в Източна Европа купуват медии, предизвиквайки сериозна тревога за свободата на словото, пише изданието
Няколко олигарси, между които Делян Пеевски, контролират медиите в България. Това пише в. "Ню Йорк таймс" в материал за контрола върху медиите в Източна Европа. Според изданието олигарси и инвестиционни компании в региона купуват вестници и други медийни организации.
"Нова българска медийна група" на депутата от ДПС Делян Пеевски е привидно управлявана от майка му, макар противници да твърдят, че той държи истинската власт, е тясно свързана с правителства, контролирани от няколко партии, уточнява авторитетният вестник и припомням че страната ни редовно е поставяна на последно място сред държавите от Европейския съюз в индекса за свободата на медиите по света.
В статия за собствеността на медиите в цяла Източна Европа "Ню Йорк таймс" пише, че тези тенденции предизвикват сериозна тревога сред журналистите - и не само сред тях, за свободата на словото. Те повдигат и въпроси за напредъка към западните стандарти на демокрацията и свободата на словото 25 години след падането на Берлинската стена
Както в Русия, расте безпокойството от съсредоточаване на власт в ръцете на хора, успели да се сдобият с богатство и политически позиции, а сега разширяващи влиянието си към медиите, посочва американското издание.
В Словакия германска медийна компания продаде значителен дял от последния сериозен независим вестник в страната на разполагаща със стабилни връзки инвестиционна група, която беше обект на разследване.
В Чехия селскостопанският магнат Андрей Бабиш не само притежава най-голямото издателство в страната и няколко важни медийни организации, но е и министър на финансите.
В Латвия неясни закони за разкриване на тайни скриваха кой контролира голяма част от медиите, докато разследване за корупция срещу един от най-богатите местни бизнесмени не разкри, че той и други двама олигарси са били основни собственици.
В Унгария, наред с явната държавна собственост върху много от медиите, значителен контрол в тази област имат приближени хора на министър-председателя Виктор Орбан.
В Румъния водещата телевизия "Антена 3" е само част от огромната медийна империя на милиардера Дан Войкулеску, основател на Консервативната партия. През август бизнесменът беше осъден на 10 години затвор по обвинения в пране на пари.
През 90-те години на 20 век - след падането на комунизма - повечето медии в Източна Европа бяха явна държавна собственост или напълно зависими от държавните реклами. Когато впоследствие чуждестранни собственици - главно от Германия, Швеция, Швейцария и САЩ - купиха вестници, списания, телевизии и радиа в региона, журналистите установиха, че далечните собственици не се интересуват от местната политика. Това беше облекчение за известно време. Но след като икономиката потъна през 2008 г., повечето чуждестранни собственици решиха да се съсредоточат върху своите основни бизнес дейности у дома и обявиха за продажба медийните си компании в Централна и Източна Европа, от което се възползваха могъщи местни интереси, пише изданието в заключение.
 
 
ЕКСКЛУЗИВНО! Колега на Лора Крумова и Галя Щърбева разкри скандално пред ПИК: Парите ги превърнаха в оси! Двете оскотяха заради тлъстите пачки, вече не приличат на себе си!
06.10.2015
 
"Парите промениха Лора Крумова и Галя Щърбева. Сега се държат надменно, правят фасони и се надуват. А преди, когато работехме заедно, бяха много кротки". Това разкри скандално пред ПИК бивш колега на двете "звезди" на Нова телевизия.
Припомняме, че фирмата на Крумова и Щърбева - "Българион" лапна тлъст грант от 100 000 лева от скандалната фондация "Америка за България".
"Промяната в двете от времето, в което бяхме колеги, е неузнаваема. Щърбева бе по-работлива и усърдна. Но и Лорчето се стараеше да прави хубави интервюта.
Сега като ги гледам как се държат с журналистите, които ги питат за парите, направо не мога да повярвам те ли са или не", категоричен е доскорошният колега на водещите на "Комбина".
 
 
ПЪРВО в ПИК! Аферистът Цветан Василев смени Явор Дачков с бившата му любовница!
07.10.2015
 
Медийната слугиня Люба Кулезич е заменила Явор Дачков в будоара на Цветан Василев, научи ПИК.
Изгонената от Нова телевизия "журналистка" е била наета за изповедалник от банкера в изгнание.
Явно Кулезич се е вписала отлично в новата си роля и е влязла под кожата на новия си господар. Още като водеща в ТВ7, Кулезич правеше плонжове, за да се добере до тогавашния мажоритарен собственик на Корпоративна търговска банка.
Доскоро Василев бе обслужван медийно от Дачков, който дълги години бе интимна играчка на Люба Кулезич.
Днес ролите са се разменили, а ролята на обслужващ персонал играят бившите ченгета Огнян Стефанов и Валентин Цоновски. Двамата плетат инрига след интрига и се стремят да изчистят оцапаната мутра на Василев запред обществото.
Интересното в случая е, че Василев продължава охотно да се изявава по медиите, вместо да е в затвора заради хилядите измамени вложители в КТБ.
 
Доносникът Коритаров на заплата от 5000 лв. при Местан! ДС подлогата слугува на националния предател срещу тлъсти пачки. Мекерето на Държавна сигурност, известно като агент Алберт, шепне в ухото на агент Павел как да разцепят родината.
12.02.2016
 
Платеният доносник Георги Коритаров отново изпълзя да слугува срещу тлъсти пачки и има нов господар - националният предател Лютви Местан. Този път позорният журналист клепа не за ДС и не за пробив в кариерата, а срещу солидни пачки - 5000 лв. месечно заплащане, разкриха информатори на БЛИЦ.
Тая гнус Коритаров трябва да спре и повече никога да не се появява не само по телевизиите, както направи сутринта, но и въобще в общественото пространство! По две направления – първо, защото е доносник, при това е станал такъв не притиснат от обстоятелствата, а по собствено желание. И второ, защото е мръсна лъжа да бъде представян като журналист или някакъв си политически коментатор по теми, свързани с ДПС, защото той е личният съветник на оскандаления бивш лидер на тази партия Лютви Местан и в момента продължава да му шепне в ушите.
Мекерето на Държавна сигурност, известно като агент Алберт, чиито събрани съчинения във вид на доноси, наброяват 270 страници, винаги успява успешно да влезе под кожата на хора и да се промъкне на места, където се плаща добре. И то много добре - по 5 бона месечно! На никого и през ум не му минава, че се е борил за народни правдини нито в радио „Свободна Европа“, нито във в. „Демокрация“, нито в телевизиите, в които се изтипосваше с безкрайните си словесни диарии, тъй като стана ясно, че е стоял там единствено за да осребрява тлъсто влиянието на медията, в която работи, както стана с Нова телевизия.
В ДПС с отврат си спомнят как преди малко повече от 2 години Коритаров влязъл под кожата и на Лютви Местан и през цялото това време е бил него негласен съветник, с когото бил много, ама много близък, както твърдят преки наблюдатели на тези процеси.
Сега вече е ясно защо Местан се добута дотук с простотиите си – с такъв съветник какво друго да му се случи. Срещу скромната сума от 5000 лева месечно доносникът можеше да свърши и нещо по-читаво за колегата си от ДС – агент Павел. Обаче не е ясно защо разни медии продължават да представят това дрънкало по всевъзможни теми като журналист. Даже е обидно да ни го пробутват за такъв, както за тази професия, така и за пиарите, като какъвто работи агент Алберт под прикритие.
И е редно да се провери как са осчетоводявани тези пари. Ако се окаже, че никак, тогава НАП да провери дали стандартът на живот на бившия агент и днешен съветник съответства на доходите му. Защото медиите, в които работи напоследък, едва ли могат да му плащат толкова, че да живее, както сега.
Но това е малката беля. По-голямата е, че човекът, съсипал не една съдба по документалния разказ на социолога Андрей Райчев, в момента е обвързан, разбира се, по характерния за него подлярски начин със сили и персони, които недвусмислено работят срещу националния интерес на страната ни. Което пък сваля въпроса добре ли са финансирани въпросните сили от онези, които имат интерес да подриват държавата ни. О, да! Дори много добре. Иначе Коритаров нямаше да е там.
Обаче някой в тази държава трябва да хване и да изхвърли тая продажна доносническа помия през борда. Медиите явно не могат, щом са готови зловонно да обгазяват студията си с това присъствие. Или пък им плащат да не могат. Само че къде са другарите демократи, обединени от всички страни в Реформаторския блок, че да тропнат по масата и да викнат марш на доносниците? И не е ли време хората, сърбали тази смрадлива каша, забъркана от агенти и от изменници, най-сетне да проговорят и да сложат край на късата памет на обществото.
Всяка гнус, свързана с Държавна сигурност, най-сетне наистина трябва да спре, независимо дали се казва Коритаров или Иво Инджев. Разкарайте доносниците от очите ни! Още повече, когато вече вземат пари по друго направление. Ако не го направите, ставате техни съучастници, а нашата изстрадала нация няма нужда от още доносници и предатели. Защото пътят им е абсолютно ясен – който е бил доносник, става предател и обратното, както сочи битието на двамата ДОСТ от ДС Коритаров и Местан.
 
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар