сряда, 30 юни 2010 г.

МИЛИЦИОНЕРСКАТА

Стреснах се .

Зад вратата на асансьора, точно до вратата за мазето стоеше баба Пенка от третия етаж, забрадена като талибанка.
- А, добър ден бабо Пенке. К’во си го закъсала ?
- Тихо , чедо ! Провеждам акция „ Комшийката”. Варадинова , от първия етаж, ми каза, че Хаджикоцева, дето живее срещу нас, си имала любовник. Искам да събера годен доказателствен материал, че иначе всичко си остава само празни приказки. Нали разбираш ?

Без да мога да продумам, продължих надолу по стълбите. Там в челото ме блъсна ужасна миризма, та чак ми се схвана синузита. Мазето на Спасови беше отворено, а самият Спасов се беше нагъзил над една каца.
- Здрасти , Саше. Как е ?
- Йорданов, не се приближавай – рече ми – в момента провеждам операция „ Кисело зеле ”. Изваждам доказателствен материал от кацата и ако се мотаеш тука, може да заличиш важни улики.

Забравих за какво съм слязал в мазето. Докато преминавах покрай асансьрните врати на етажите, главата ми бучеше по – силно от асансьра. Влачейки краката си се дотътрих до хола, където от вратата ме подхвана жена ми.
- Точно сега ли намери да ходиш до мазето ?
- ?!?!?!
- Идва домоуправителят Цветанов. Провеждал акция „Шмекерите” . Някой перял гащите си в мазето и товарел с разходи общия водомер. Претърси банята, за да търси подозрителни кофи.

В този момент ушите ми започнаха да пищят. Тя разбра , че не я слушам и попита.
- Геле, какво ти е, бе ?
- Озари ме прозрение – рекох – вземи нещо за писане и пиши!

Тя ме гледаше уплашено , но взе бележник и химикалка и се приготви да пише. Аз поех дълбоко въздух и изрекох без прекъсване:
- Всеки народ си заслужава управлението!

След това съм припаднал ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар