понеделник, 19 август 2019 г.

ЖИВИТЕ МЪРТВИ ...19



Жорж Ганчев - Регистър на сътрудниците на Държавна сигурност и разузнавателните служби на БНА .

19.08.2019


Почина Георги Ганчев Петрушев . 
Новината изсипа в главата ми лавина от спомени за мои починали близки и познати . Роден съм в далечната 1958 година и родната ми къща се намира в София , на улица " Софроний Врачански " . Къщата е двуетажна и едно от нещата , които са се отпечатали в съзнанието ми е , че живущите в тази къща бяха наематели на "Софжилфонд" и във всяка стая живееше по едно семейство и ползваха една тоалетна . Новороденото бебе , в мое лице , баба ми , дядо ми , майка ми , баща ми сме били настанени в нещо като стая , през която се е минавало за общата тоалетна .
Друг " файл " отпечатал се в главата ми , беше варницата , която се намираше до къщата където се гасеше вар за строителството . И т.н. ...
Непосредствено след като започна комунистическо – милиционерско – мутраджийската перестройка в България , в един слънчев ден , срещнах на ъгъла до къщата , бай Мирчо , който отдавна не е на този свят и  беше един от наемателита на втория етаж . " Ангелчо , ти помниш ли Жоро Петрушев ? - запита ме той . " Не" - отговорих - " Кой е той ? ". " Ами , тоя Жорж Ганчев , дето сега го дават по телевизията и се прави на политик . Беше ненормално копеле , като майка си . Един ден го бих и му хвърлих леглото от балкона във варницата . Малко по - късно изчезна от България ." ... Спомени.
Баба ми , по бащина линия Павлина Ангелова , обичаше да си поспива , като много стари хора , седнала до радиото или на стълбите пред къщата . Един ден се събудила стресната от виковете на майката на Ганчев - " О , майко помощ ! " . Хукнала да събира съседите и когато се качили на горния етаж , се оказало , че Бачева / дано да не греша фамилията / , рецитирала стиховете си , защото се изживявала , като " поетеса " .
Нормално в тази редица от спомени е застанал и покойният ми баща . Един ден ме попита - " Анчо , ако искаш да опитаме да се срещнем с Жорж Ганчев . Може да ти помогне с нещо ? " . Отговорих кратко и ясно - " Не ". Имам тежка алергия към лица с налудничаво или просташко поведение. А по - късно се оказа , че ....
Жорж Ганчев Ганчев (Георги Ганчев Петрушев)
29 август 1939 г.
гр. Пловдив.
Треньор по фехтовка.
Лондонския клуб по фехтовка.
30 години.
Сътрудник (1970), агент (1990).
„ЖОРЖ”.
Второ главно управление на ДС.
28 май 1970 г.
5 юни 1970 г.
ОР Михаил Михайлов.
ОР Михаил Михайлов, М. Гайдарски.
„В резултат на западната пропаганда в него имало страх да не би да бъде провален контакта му с Държавна сигурност от трето лице, но постепенно се убедил, че има работа със сериозни и опитни хора и затова се доверява напълно на органите на ДС”, ВГУ, май 1970 г.
Снемане от оперативен отчет:
1990 г.
4 септември 2007 г. с решение №14 на Комисията по досиетата при проверката на народните представители.
Рег. бланка; картони - обр. 4 – 2 бр. и обр. 6; рег. дневник; лично дело ІА-33074.
1. Основател и председател на партиите „Български бизнес блок” (1990-1996 г.), „Блокът на Жорж Ганчев” (2001) и Национално патриотично обединение” (2013).
2. Народен представител от „Български бизнес блок” в 37-то Народно събрание (1995-1997) и 38-то Народно събрание (1997-2001).
3. Кандидат за президент на президентските избори през 1992 г., 1996 г. и 2001 г.
4. Кандидат за народен представител (2013) в 42-то Народно събрание, издигнат от политическа партия „Национално патриотично обединение”.

За мъртвите или добро или нищо . Затова за починалия функционер на Паралелната държава в България Жорж Ганчев , ще кажа само - " Сбогом , другарю ! "

Няма коментари:

Публикуване на коментар