сряда, 27 ноември 2019 г.

ВИЙ ЖЕРТВА ПАДНАХТЕ ...147

Тази поредица се посвещава на функционерите на неокомунистическата престъпна мрежа, загинали при реализирането на налудничавата и престъпна политика, провеждана в годините на прехода от партии и структури , произлезли от бившата БКП.


 


Руслан Михов изчезна от хотелската си стая в Казанлък през ноември 2004 г. и 4 месеца по-късно тялото му беше намерено в нива в района на Мъглиж - между Тулово и Дъбово.

27.11.2004

Бургазлията Десислав Михов (38 г.) е бивш регионален шеф на охранителната фирма “Аркус сигурност”, свързвана с името на Златомир Иванов-Златко Баретата. Заради несъгласията си със стила и методите на работа на управителя й Любомир Александров той напуска и основава “Бляк секюрити 191”.

Според системата ДАКСИ Десислав Михов е собственик на детективско-охранителната фирма “Бляк Сий пропъртис мениджмънт” и на охранителната фирма “СОД 191”. Той е по-голям брат на един от най-доверените хора на Златко Баретата по Южното Черноморие - Руслан Михов. А смъртта на по-малкия брат и досега е обвита в мистерия – Руслан изчезна от хотелската си стая в Казанлък през ноември 2004 г. и 4 месеца по-късно тялото му беше намерено в нива в района на Мъглиж - между Тулово и Дъбово.

Десислав Михов сам пожела да разговаря с репортер на “ШОУ”, за да разкрие своята истина за смъртта на брат си. Изненадващо той разкри друга теза, различна от най-тиражираните досега по медиите.

- Защо пожелахте да разкриете своята версия?
- Защото за смъртта на Руслан много се изприказва, но почти нищо не се каза.

- Познавахте ли добре брат си, имахте ли представа с какво се занимава?
- Ние бяхме скъсали нашите отношения. Те бяха като на братя, но всичко останало беше игнорирано. По това време аз се занимавах с организацията на “Аркус СОД”, а той беше поел към София и там работеше. Но какво е правил? По-скоро той знаеше какво правя аз, отколкото обратното. А и не коментираше. Впоследствие, когато нещата започнаха да излизат извън контрол – и то по информация на мои бивши колеги, които ми казваха:

“Виж там брат ти, младо момче е, а навлиза в съмнителни, неподходящи, неприемливи среди, ще сбърка...”,

се опитах да се намеся, да разбера нещо, и стигнахме до конфликт. Затова преустановихме отношенията си.

- През последните си дни той е бил с най-близкия си приятел, а охраната е била далеч от него. Вие какво знаете за този период?
- Двамата бяха много близки приятели, даже бяха повече от братя, отколкото аз с Руслан. През седмицата, когато брат ми е бил в Казанлък, охраната не е била с него, а във Военния хотел. Но в съботата, когато изчезва вечерта, те са настанени в съседна на неговата стая. И за да се качи на асансьора, брат ми е трябвало да мине през стаята им. Но охраната е спяла и никой не е разбрал, че той е излязъл. Портиерът, с когото говорих, е единственият човек, който е видял нещо. Но той е видял брат ми на самия етаж, а не долу.

- Разбрах, че вие сте опознал трупа на брат си?
- Да, познах го по зъбите. Той имаше много специфично счупване на предната част, както е и при мен. Но не само по тях, а и по многото белези. Видях снимките. Трупът му обаче лично не съм го виждал, въпреки че исках.

- А ДНК-експертизата доказа ли със сигурност, че това е тялото на Руслан?
- ДНК-експертиза явно е правена, но материал от никого от семейството ни не е вземан. Когато попитах полицаите откъде имат ДНК-материал за сравнение, те ми отговориха, че преди известно време Руслан е бил задържан официално и отведен в София във връзка с друго организирано престъпление. Тогава нищо чудно да са взели и материал. Но аз не виждам проблем в това и то не ме притеснява. Има един друг, доста по-притеснителен факт.

- За кое престъпление става въпрос – може би за бомбата, с която се самовзриви един от хората на брат ви - Марин?
- Взривът няма нищо общо. Говорим за един много по-предишен период. Става въпрос за времето, когато за Руслан и за други лица в групата е имало съмнение, че са организирали и извършили бомбен атентат на Косьо Самоковеца - по пътя в неговия край.

- А какъв е този притеснителен факт, за който споменахте?
- Около 6 май разбрах от мои източници, че в района на Мъглиж е намерен труп и има съмнения, че е брат ми. Пък и още когато издирвах Руслан, ми подадоха информация, че там е станало нещо. Фактът, че тялото му наистина беше намерено в този район, ми доказа, че полицията е била много добре запозната с цялото престъпление, което е било много добре организирано. Доказателство е фактът, че тялото е заровено.

Когато ходих на оглед на самото място, установих, че то изобщо не е обработвано щателно. Само е намерен и изровен труп, но никой нищо повече не е направил. А когато има обявени лица за издирване, трябва да се обадят на роднините и близките, че са намерени. А нас никой не ни уведоми! Когато научих по частен път, че към 22 май е потвърдено, че тялото е на Руслан, аз отидох при следователя в Казанлък. Той обаче до последно криеше, че е намерен трупът на брат ми. Ядосах се от отричането му и казах, че няма да си тръгна, дори и да ме задържат. А щом чух и думите на следователя:

“Къде да се връщам? Вместо да си пия ракията, ще трябва да се занимавам с теб!”

цялата система ми падна в очите. Накрая господинът се “смили” да ми покаже снимковия материал на местопроизшествието.

- А то не е ли и място на престъплението?
- Не мога да твърдя, че там е мястото на престъплението. И го заявявам като човек с опит, който е работил в органите на реда и е учил за полицай 3 години в училището в Пазарджик. Правейки огледа, разбрах, че там не е местопрестъплението. Казах го и на следствените органи: “Брат ми не е убит на това място! Само трупът му е довлечен там и е заровен”. При огледа на снимковия материал възникна един въпрос, на който и до този момент не съм получил отговор. Затова смятам като частно лице да пусна искане случаят да се преразгледа.

- И какъв е този въпрос?
- Къде е частта от лявата му ръка - от лакътя до пръстите? Трупът беше без нея. Още в самото начало попитах къде е и какво е станало с нея - от животни ли е разкъсана, отрязана ли е? Отговор няма! Само ми казаха: “Ми то няма следи да е от животно.”

- А вие стигнахте ли до някакъв отговор защо е убит брат ви?
- Научих истината за това впоследствие – от приятели на Руслан, от близки нему хора... Въпреки че тогава жена му се затвори в себе си и нищо не коментираше. Родителите й също не говореха. Те и не знаеха с какво се е занимавал зет им, защото той никога не е коментирал какво работи. До последно са мислили, че е персонален охранител. Каквато и да е причината за убийството на Руслан, тя е свързана с района на Казанлък.

- Но нали се коментираше, че убийството на Руслан е свързано с Митьо Очите и е заради бомбата, която е била предназначена за него, но избухнала преждевременно и убила Марин Пеев?
- Няма как да е свързана с Очите! Да, той може и да е знаел. Може и да са му казали: “Митьо, нямаш притеснения!”, ако е имал такива, което много ме съмнява. И ще ви кажа защо ме съмнява – в техните среди се тиражираше, че

месеци преди изчезването на Руслан е имало разбирателство в района на Бургас да няма изстъпления.

Дилърите на дрога да не ходят по дискотеките и да правят простотии, а всички да работят тихомълком.

- А как гледате на версията, че брат ви е премахнат, защото е дължал пари на конкурентни охранителни фирми?
- Това означава да е дължал пари на “Аркус сигурност”. А той имаше договор с “Аркус сигурност” за персонална охрана - беше го сключил с мен като представител на фирмата. И когато го правехме, имах въпроси, заради които се скарахме. Руслан ми каза: “Всеки клиент ли разпитваш така?” “Да, за да си запазя хората, трябва да знам каква е степента на защита! Не може ти да участваш в дадена престъпна дейност и по този начин да въвличаш фирмата!” А той ми отговори: “Не се притеснявай, няма да има такова нещо! Ако има нещо, аз ще оставя хората встрани!”

- А какво ви е мнението за тезата, че Златко Баретата е поръчал смъртта на брат ви?
- Съмненията ги има, въпроси има много. Още тогава се говореше, че е така, дори и в София приказваха, че той е намесен. И то го казваха хора, които са в техните среди. Но много е трудно да се каже, че е така. И полицаите, когато разследваха случая, много пъти ме питаха: “Златко ли е поръчителят?” - “Абе, как искате от мен да кажа нещо, като нямам доказателства? Аз ви дадох насоката, а вашата работа е да докажете фактите!”, им отговарях аз. Ако знам, че Златко е поръчителят, хич нямаше да си мълча, а щях да го кажа!

Защото, когато се случи това с брат ми, се срещнах 1-2 пъти с Баретата и той беше много изненадан. Лично ми каза: “То, вярно, че брат ти е неконтролируем понякога, прави грешки, но всеки млад човек бърка!”

- Какъв човек беше брат ви?
- Своенравен. Но уважаваше “шапката си”. Един човек, който носи инициалите на друг човек на гривната си под формата на татуировка и дори копира начина му на обличане, мислите ли, че не е уважавал този човек?
В случая става въпрос за Баретата. Много хора ме питат защо отхвърлям, че Златко е поръчител на убийството на брат ми. Как да приема, че той е в основата, след като Руслан го боготвореше, а и Баретата не бе показал неуважение към него. Но ако го е поръчал, тогава не му прави чест да си избива най-близките хора!

- И все пак защо беше убит Руслан? Ако е заради бомбата, която избухна, тя с какво толкова подразни Златко Баретата?
- Възловото място е бомбата. Оттам се тръгва. Забравете всичко останало. Но вторият ви въпрос не е поставен правилно. Не Баретата да се подразни, а кой друг е бил заплашен с тази бомба? За мен това са трети лица, които са използвали събитията и коментарите за отношенията на брат ми с Баретата и с Митьо Очите. Самото престъпление, изпълнено по този начин, веднага буди заключението, че то е станало на местно ниво, региона на Казанлък, и е заради дрязги с трето лице.

Смятам, че е използвано изказването на длъжностните лица, за да се пришие престъплението на някой друг.

Мисля, че това е най-правилната посока, по която трябва да се работи. Само тогава ще излезе поръчителят и конфликтите между тях. Иначе защо е бил заровен трупът на брат ми? Защо не беше ликвидиран показно, какъвто беше бумът в убийствата по това време? Нали показността се прави за назидание на другите – да знаят и да не правят същото в утрешния ден - да не дънят системата!

- А поръчката откъде може да е дошла?
- Може да дойде отвсякъде. Не е казано, че трябва да е от Бургас или от София. Примерно тя може да цели да скара Митьо Очите и Златко Баретата. Още повече че се говори, че те са стиснали ръцете си да няма кавги, да няма простотии. При това положение някой може да си е казал: “Те си стиснаха ръцете, ние няма да можем да пробием!”

- Говори се, че Руслан се е страхувал. Значи не би се качил на случайна кола, нали?
- Естествено. И данните на местно ниво в Казанлък са такива, че наистина се е страхувал. Той е ограничавал излизането си и е ходил само при точно определени хора. Знае се и при кого е ходил. Затова казвам, че мястото, организирането и изпълнението на убийството е свързано с Казанлък. И няма нищо общо с Бургас.

- Казвате, че убийството на брат ви е свързано с Казанлък, но се говори, че неговият бизнес с дрога е тук, по морето?
- Аз лично получих данни, че в Слънчев бряг Руслан е правил опит, като е пускал хора да пласират. Но дали е точно така или е искал да навлезе в този пазар? Може би е имал такава идея и е търсил благоволението на хора от Бургас и от София, които са се занимавали с това.

- Казвате, че брат ви е нямал конфликт с Очите, а навсякъде се коментира, че двамата са били смъртни врагове.
- Какви смъртни врагове?! Щом като го викна Митьо, Руслан отиде при него и седнаха да си говорят. Смъртен враг ще вика ли противника си да разговарят? Чувал съм от хора около Митьо, че той изобщо не е обръщал внимание. Затова смятам, че тук има много интересна игра, която по принцип се прави, за да се насочи вниманието в друга посока.

- Приемате ли случая за приключен?
- За мен той е приключен дотолкова, че за себе си разбрах, че Руслан е взет с кола и убийството му е станало в нея (или на определено място).

Той е бил убит с 3 куршума в тила

и още първият от тях го е убил. Другите два са били контролни - когато трупът вече е бил паднал долу.

Стреляно е в сляпата му зона – вляво в слепоочието, а куршумът е спрял в дясното полукълбо на мозъка. Единственото място, от което е стреляно, е в кола. Защото точно тя създава условия да не бъде видян човекът с оръжието. Освен това, познавайки навиците на брат си, знам, че той никога не сядаше отзад, а винаги отпред вдясно, ако някой друг караше. Дори и в по-стресовата ситуация, в която се е намирал, пак не е имал възможност да види какво става отзад – особено вечер в по-тъмна кола.

- Брат ви защо толкова често е пребивавал в Казанлък?
- Майка е от Бургас, а баща ни – от Казанлък. И цялото детство и ученичеството на Руслан преминаха в Казанлък. Там бяха и приятелите му. Той приятели в Бургас нямаше – само този, с когото беше повече от брат.

- Но нали са били много близки приятели с Пламен Дишков – Кела?
- Не мога да го твърдя. Само те си знаеха. Знам, че се познаваха и бяха в много добри отношения. Когато Руслан се занимаваше с охранителна дейност – преди аз да поема “Аркус”, това обкръжение никога не създаваше проблеми в дискотеките. Колкото и странно да звучи, преди години между бандитчетата и хулиганчетата имаше достойнство и мъжкарство. Ако имаха проблем с някого, излизаха навън и се разбираха, но не го пренасяха на обществено място.

Бургас,
едно интервю на Марина ШИВАРОВА




Няма коментари:

Публикуване на коментар