петък, 19 юни 2009 г.

СТРАТЕГИЯ ЗА ПРОФАНИЗАЦИЯ НА НАЦИЯТА

В годините на прехода бившите комунисти реализираха стратегия за профанизация на нацията,която засегна всички сфери на обществено – политическия живот. Ще запитате - кому е нужно това? Отговор – само една обезличена нация може да гласува за Гоце, Серго, Доган и Бойко след като е преживяла 20 години неокомунизъм! Главните направления за реализирането на тази стратегия бяха: медиите и журналистите в ролята им на политически слугинаж, политическата порнография, фолк – инвазията, лавината от престъпления , която заля страната и т.н.

І. МЕДИИТЕ
В първите месеци след събитията на 10 ноември 1989 г. и аз, като много други, живо се интересувах от случващото се. Стремях се да не пропусна нищо от публикациите във вестниците и предаванията на радиото и телевизията. Дълго време недоумявах, защо изведнъж в публичното пространство се наложи един профански език, който никога не е бил характерен за българския народ. Една сутрин си купих в. „24 часа” и пред очите ми попадна заглавие – „ Депутат топи пръст в меда, електората му го ближе май!”. Писна ми и от тогава престанах да си купувам и да чета вестници. По това време на чело на „часовите” издания беше Петьо Блъсков. Години по късно, в електронната мрежа, попаднах на следната информация: „ На 15 декември 2007 г. в събота, Общото събрание на СБЖ, начело с Управителния съвет, е гласувало да се дадат под наем за 10 години хотелите на СБЖ край Варна и почивната база в Банкя на фирмата „Български имоти”, която е собственост на Петьо Блъсков. С решението се предвижда още фирмата на Блъсков да построи хотел 10 000 кв. м разгъната застроена площ в част от базата, известна като Международен дом на журналистите край Варна.”
Иначе казано, новите собственици на България, много добре знаят, че голяма риба се лови в мътна вода. И едното от средствата за „мътене на водата” е помията в публичното пространство и начините по които я изсипват върху главите ни.
Прекалено късно обществото разбра и факта, че почти всички топ – журналисти на България са били агенти на Държавна сигурност. Това, в голямя степен, обясняваше стрaнните тези налагани ни в публичното пространство, както и „осукването” и профанското поведение на много водещи на публицистични предавания по радиото и телевизията.
А кои са собствениците или двежещите фигури в медийното пространство? Ирена Кръстева, Тошо Тошев, Петър Манджуков, Георги Гергов, Красимир Гергов ... Все видни представители на неокомунистеческата престъпна мрежа у нас.
Няколко думи и за предлаганите програми.
Филми – преобладаващият брой от тях са нискобюджетни продукции, които сигурно се продават по два за лев в разпространителната мрежа. При повечето от тях въобще не можа да става и дума за естетическо въздействие и естетически критерии. Единственият ефект от гледането на такива филми е тотално оглупяване и оскотяване.
Реалити шоу програми – за повечето от тях българският им вариант е истинска катастрофа. Какви са VIP персоните, да кажем, във Vip Brother ? Това не са изявени дейци на науката, изкуството и културата, прославили България далеч зад нейните граници. Това са измислени поп - фолк звезди и бивши или бъдещи затворници. Ами Dancing stars ? Пристрастен съм към това шоу поради редица лични причини! Но го гледам трудно, понеже водещ е бившият агент на Държавна сигурност Тодор Колев, който фъфли през изкуствените си зъби и кани за гости „творци” като Азис. В други предавания, в които водещи са известният дует Иван и Андрей, откровенната простащина и поп – фолкът са в изобилие.
Какво може да се очаква от народ залят от толкова много кретенизъм ? Естествено – кретенско поведение. И най – страшното е, че това кретенско поведение се проявява и по време на избори! Видяхме го и на изборите за Европарламент.

Следва продължение ...

2 коментара: