понеделник, 1 юни 2009 г.

ДЪРЖАВАТА УБИЕЦ

Поредената катастрофа . Сухата статистика - 16 души загинаха на място,1 почина в болницата, а 13 са ранените при тежък инцидент в местността Бакаджиците край Ямбол. Дванадесет от жертвите са жени, четирима са мъже. Сред загиналите е и 16-годишно момче. Всички са били пешеходци и търговци.
Можеше ли да се избегне поредната голяма трагедия трагедия? Отговорът е ДА. Но за да се сведат до минимум подобни случаи е необходимо да има държавност, ред, законност и справедливи наказания за престъпниците. А вместо това ...

ДЪРЖАВНОСТТА
Институцията, която трябва да упражнява контрол на движението по пътищата е МВР. Още в първите години на демокрацията, когато министър е комунистическият генерал Атанас Семерджиев, ведомството е обезличено. На служителите са предложени два варианта за да „обслужват” налудничавата неокомунистическа политика в годините на прехода. Единият е извън ведомството в сформиращите се престъпни структори – охранителни фирми, търговски дружества в и извън страната, учреждения и институции. Предлогът е, че не могат да се разделят с БКП – партията, която е смисъл на техния живот (пример Бойко Борисов). Сюжетите за изгонените професионалисти от МВР, които обикаляйки кофите за боклук за да търсят храна, случайно попадат в престъпните групировки са приказки за наивници!
Вторият вариант е вътре в министерството, за тези които уж могат да се разделят с БКП. Така МВР се превръща в охранителна фирма за неокомунистическата престъпност. Двадесет години по-късно полицаи пушат и пият кафе в градинката пред сградата на министерството. А контролът по пътищата се свежда до разговори от типа: „ Акт ли ше пишеме или ше почерпиш?”
В тази ситуация на висшите шефове от МВР не им остава нищо друго освен, по време на национален траур, да организират луксозни банкети. video4530643_0

РЕДЪТ
Редът е мълчаливо узаконено и упорито утвърждавано безредие. Журналистическо разследване, излъчено по БТВ, показва как можете да получите шофьорска книжка, удостоверение за психическа годност, удостоверение за техническа изправност – изобщо всякакъв документ, който ви е необходим за да шофирате по пътищата, без никога през живота си да сте хващали волан св ръцете си. Субекта оформящ тези документи е известен – Държавна автомобилна администрация. Известни са и нерегламентираните тарифи, които се плащат „под масата” за всеки отделен случай. Поставяте си парите в пликче, давате ги на когото трябва и получавате каквото трябва. Впечатляващият резултат е шофьори - убийци на пътя!
Друг съществен елемент от пъзела на безредието са превозните средства – убийци. Страната е покрита с автокъщи за продажба на автомобили втора употреба. Повечето от тези автомобили са пътуващи гробници. Не по – различно е положението с рейсовете на фирмите предлагащи транспортни услуги. Всичко това е така, защото родните джамбази не желаят да правят разходи за изправни автомобили. Тях ги интересуват само приходите. А тези приходи са огромни и отиват в банковите сметките на престъпната неокомунистическа мрежа.
Трети елемент е трагичното състояние на пътната мрежа.
„Демократи за силна България обявиха, че прокурори са прекратили производство срещу министрите Орешарски, Гагаузов и Мутафчиев за извършени престъпления в особено големи размери в Пътния фонд. Според ДСБ тези констатации се съдържат в доклада на одитора KPMG, който е засекретен и достъпен само за служебно ползване."Става въпрос за раздаване под масата на стотици милиона лева на фирми, близки до управляващите, част от които се връщат в партийните каси", каза Атанас Атанасов.
Една от фирмите, получила обществена поръчка е "Инфрастрой", в която участие имат Васил Божков, братя Галеви и небезизвестния Таки.
Скандалът в Пътния фонд гръмна в началото на годината, от разследване на вестник "Капитал", за конфликт на интереси около бившия изпълнителен директор на структурата Веселин Георгиев и по-малките му братя.
Журналистическо разследване доказа, че по схемата "батко на братко" фирми, управлявани от братята Георгиеви са получавали от държавния пътен фонд поръчки за поддържане и ремонт на пътища, както и за продажба на пътни строителни материали за милиони левове.
На това Брюксел реагира незабавно - спря ни европейските пари за инфраструктура и сезира по случая европейската служба за разследвания ОЛАФ.” Афера.бг
На фона на всичко това няма защо да се чудите, че пътищата в страната са в окаяно състояние.

ПРАВОРАЗДАВАНЕТО„През 1998 г. при пътен инцидент с активното участие на футболния бос Ивайло Дражев загиват двама души и един е тежко ранен. От този момент нататък здравето на Дражев се влошава и процесът на оздравяването му е твърде продължителен, за да се осъществи поне някакво подобие на съдебен процес срещу него.
Фарсът по този казус продължава вече 11 години. През 2009 г. нищо не предвещава скорошен завършек. Развитието на историята въвлича почти всички институции, които пазят футболния "Остап Бендер", слагайки последните щрихи в образа на една абсурдна държава.След инцидента с шофьора Ивайло Дражев, следствието образува дело за причиняване на пътен инцидент с нанесени тежки материални щети. Въпреки наличието на двама загинали, разследването така и не ги отчита в члена от Наказателния кодекс, по който е заведено досъдебно производство. Не се отчита и алкохолната проба на Дражев, която е положителна.
Година по-късно разследването е приключено от бургаското следствие с мнение за прекратяване, тъй като не е открито престъпление. Само 4 години по-късно, след прочитане на известен брой медийни публикации, в Окръжната прокуратура в Бургас се усещат, че нещо в този случай не е наред. Делото е възобновено по тяхно искане и предадено на съд през март 2004 г. Обвинението вече е за причинена смърт при шофиране в нетрезво състояние.” Красен Николов ,28 Януари 2009

Може би си задавате въпроса: На кого е нужно да създава подобен хаос в държавата? Ще ви отговоря: На новите собственици на България.
Те много добре знаят, че голяма риба се лови в мътна вода. Режисираните безпорядък и беззаконие съсипват и зачеркват живота на безчет невинни хора. Само че, на кого му пука?

Няма коментари:

Публикуване на коментар